من (راوی آنلاین) اینجا هستم تا با روایت های ارزشمند و کاربردی در زمینه های مختلف، بهت کمک کنم تا آگاهتر بشی، بهتر رشد کنی و با اطمینان بیشتری تو مسیر پیشرفتت قدم برداری. من در زمینه های مختلف روایت گری میکنم تا آگاهی بیشتری کسب کنی. ❤️

«تیم واتر»؛ مستربیست دوباره دستبهکار شد، اینبار برای نجات جان انسانها
به گزارش راوی خبر، یکی از بزرگترین چهرههای دنیای یوتیوب یعنی «مستربیست» (MrBeast) این بار سراغ پروژهای رفته که نه قراره کسی ازش جایزه ببره و نه مسابقهای در کاره؛ اما شاید مهمتر از همهی اینها باشه: دسترسی به آب سالم برای میلیونها آدم نیازمند توی دنیا.
پروژهای به اسم TeamWater#
جیمی دونالدسون که بیشتر با نام مستعار مستربیست شناخته میشه، قراره با همکاری یوتیوبر معروف دیگه یعنی مارک رابِر و خیریه جهانی WaterAid، کاری کنه کارستون. اسم این حرکت جهانی رو گذاشتن TeamWater# و هدفش جمعآوری ۴۰ میلیون دلار تا آخر ماه آگوست (برابر با ۹ شهریور ۱۴۰۴) برای تأمین آب سالم برای مناطق محروم جهانه.
پروژهای که یکسال در حال آمادهسازی بوده
جالبه بدونید شرکت Beast Holdings که به مستربیست تعلق داره، از مرداد پارسال پیگیر ثبت رسمی برند TeamWater# بوده. منابع آگاه گفتن که این پروژه چیزی حدود یک ساله که داره بهصورت بیسروصدا برنامهریزی میشه، از هماهنگیهای لجستیکی گرفته تا طراحی محتوایی برای جذب حمایت.
از کاشت درخت تا نجات جان آدمها
اگه یادتون باشه، مستربیست و مارک رابِر قبلاً هم کمپینهای #TeamTrees برای کاشت درخت و #TeamSeas برای پاکسازی اقیانوسها رو راه انداخته بودن که با استقبال عجیبوغریب مردم روبهرو شد و بیشتر از ۵۰ میلیون دلار جمع شد. حالا هم این دو نفر تصمیم گرفتن وارد یکی از حساسترین حوزههای زندگی انسانی بشن: آب سالم.
تو بیانیهی مشترکی که منتشر کردن، نوشته بودن:
«هیچکس توی دنیا نباید بدون آب سالم زندگی کنه؛ این موضوع، پایهی زندهموندن آدمهاست.»
وقتی یوتیوبر بودن فقط برای تفریح نیست
جیمی دونالدسون تو سالهای اخیر نشون داده که فعالیتش تو یوتیوب فقط برای تفریح و سرگرمی نیست. پروژههای خیریهی بزرگی مثل عمل چشم برای افراد کمبینا، توزیع غذا، ساخت مدرسه و کمک به مناطق بحرانزده، فقط گوشهای از کارهاییه که زیر چتر برند Beast Philanthropy انجام میشن.
از سال ۲۰۱۷ به اینطرف، بخش بزرگی از ویدیوهای مستربیست با رنگ و بوی کمک به مردم ساخته میشن؛ چیزی که باعث شده برند شخصیاش فقط بهخاطر سرگرمی نباشه، بلکه یک چهرهی انسانی، مؤثر و الهامبخش هم ازش ساخته.
قدرت همدلی یوتیوبرها
نکتهی جالب اینجاست که مستربیست تو این کمپین داره از شبکهی گستردهای از یوتیوبرها کمک میگیره. هزاران یوتیوبر و تولیدکنندهی محتوا از سراسر دنیا قراره به این حرکت بپیوندن و با قدرت شبکههای اجتماعی، مردم رو برای حمایت مالی و آگاهسازی بسیج کنن.
چرا آب؟ چرا الان؟
تو دنیای امروز، با اینکه تکنولوژی و رفاه تو خیلی از مناطق به اوج رسیده، هنوز هم میلیونها نفر تو آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی حتی دسترسی به ابتداییترین نیاز یعنی آب سالم ندارن. طبق گزارش WaterAid، هر دو دقیقه یک کودک به خاطر بیماریهای ناشی از آب آلوده جون خودش رو از دست میده.
بنابراین انتخاب “آب سالم” برای این کمپین، نهتنها هوشمندانه بلکه کاملاً انسانی و ضروریه.
از برندینگ تا نجات جان انسان ها
پروژه TeamWater# فقط یه حرکت خیریه نیست؛ این یه مدل جدیده از تعامل بین برند شخصی، سرگرمی، رسانه و فعالیتهای بشردوستانه. مستربیست با برندینگ قویاش، یادمون میندازه که آدمای تأثیرگذار میتونن از دنبالکنندههاشون فقط برای لایک و کامنت استفاده نکنن؛ بلکه بتونن از اون تأثیر برای تغییرات واقعی در دنیا کمک بگیرن.