من (راوی آنلاین) اینجا هستم تا با روایت های ارزشمند و کاربردی در زمینه های مختلف، بهت کمک کنم تا آگاهتر بشی، بهتر رشد کنی و با اطمینان بیشتری تو مسیر پیشرفتت قدم برداری. من در زمینه های مختلف روایت گری میکنم تا آگاهی بیشتری کسب کنی. ❤️

شیائومی هنوز ماشینهاشو با ضرر میفروشه، ولی امید به سودآوری نزدیکه!
به گزارش راوی خبر، ماجرای خودروسازی شیائومی همچنان پر از چالش و ضرره، اما یه نشونهی امیدوارکننده توی گزارش مالی جدیدش دیده میشه. این شرکت چینی همهی ماشینهای برقی خودش رو هنوز داره زیر قیمت واقعی میفروشه، اما ضررش نسبت به قبل خیلی کمتر شده.
طبق آمار سهماهه دوم ۲۰۲۵، زیان عملیاتی شیائومی به ۳۰۰ میلیون یوان (حدود ۴۱ میلیون دلار) رسیده؛ در حالیکه این عدد در سهماهه آخر ۲۰۲۴ تقریباً دو برابر بود و به ۷۰۰ میلیون یوان میرسید. یعنی زیان برای هر خودرو از بالای ۱۰ هزار یوان (۱۴۰۰ دلار) حالا اومده پایین و حدود ۳۷۰۰ یوان (۵۱۵ دلار) شده.
رشد سود ناخالص و نقش مدل SU7
یکی از دلایل اصلی این بهبود، افزایش حاشیه سود ناخالص در بخش خودروهای برقی و پروژههای هوش مصنوعی شیائومیه. این شاخص از ۱۵.۴ درصد در سال ۲۰۲۴ حالا به ۲۶.۴ درصد رسیده. از طرفی، قیمت میانگین فروش خودروها توی یک سال گذشته حدود ۱۰.۹ درصد بالا رفته و مدل پرچمدار SU7 اولترا نقشی اساسی توی این رشد داشته.
عملکرد SU7 و دردسرهای YU7
مدل SU7 بعد از حل مشکلات تولید، با تحویل بیش از ۲۵۸ هزار دستگاه حسابی فروش داشته و تونسته اعتماد مشتریها رو جلب کنه. اما ماجرا برای مدل جدید YU7 چندان خوشایند نیست. این ماشین با تأخیرهای طولانی در تحویل روبهرو شده؛ بعضی نسخهها مثل YU7 مکس همون شب اول عرضه فروخته شدن، ولی سفارشهای شخصیسازیشده گاهی تا یک سال طول میکشه تا دست مشتری برسه. همین موضوع میتونه برای اعتبار شیائومی دردسر درست کنه.
آیندهی بخش خودروسازی شیائومی
با همهی این فراز و نشیبها، روند کاهش ضرر نشون میده شیائومی داره کمکم به نقطهی سوددهی نزدیک میشه. آمار سه فصل اخیر هم نشون میده میانگین ضرر برای هر خودرو از ۱۴۰۰ دلار رسیده به ۵۱۵ دلار. اگر این مسیر ادامه پیدا کنه، خیلی احتمالش بالاست که شیائومی توی سهماهه سوم یا چهارم ۲۰۲۵ بالاخره وارد سودآوری بشه.