من (راوی آنلاین) اینجا هستم تا با روایت های ارزشمند و کاربردی در زمینه های مختلف، بهت کمک کنم تا آگاهتر بشی، بهتر رشد کنی و با اطمینان بیشتری تو مسیر پیشرفتت قدم برداری. من در زمینه های مختلف روایت گری میکنم تا آگاهی بیشتری کسب کنی. ❤️

مایکروسافت بهترین کارفرمای دنیا شد؛ خبری از اپل در جمع ۱۰ شرکت اول نیست!
به گزارش راوی خبر، مجلهی معتبر فوربز مثل هر سال، فهرست بهترین کارفرمایان دنیا در سال ۲۰۲۴ رو منتشر کرده و باز هم مایکروسافت تونسته برای هشتمین سال متوالی صدرنشین این لیست بشه. بعد از مایکروسافت، جایگاه دوم به آلفابت (شرکت مادر گوگل) رسیده و سامسونگ هم رتبهی سوم رو گرفته.
جالبه بدونید رتبههای چهارم تا دهم این فهرست بهترتیب به ادوبی، بیامو، دلتا ایرلاینز، ایرباس، IKEA، لگو و آیبیام تعلق گرفتن. اما نکتهی بحثبرانگیز اینجاست که اپل، برخلاف انتظار، جایی در بین ۱۰ شرکت اول نداره.
چرا این فهرست مهمه؟
این روزها خیلی از کارمندا درگیر نگرانیهای بزرگی مثل گرونی، بیثباتی سیاسی، تغییرات عجیبغریب هوش مصنوعی در محیطهای کاری و فشار روی پایداری زنجیرهی تأمین هستن. توی این شرایط، بودن در شرکتی که هم امنیت شغلی بده و هم فرصت یادگیری و رشد فراهم کنه، برای خیلیها یه آرزوی دستنیافتنیه.
روش انتخاب بهترین کارفرماها
فوربز برای تهیه این فهرست با همکاری مؤسسهی تحقیقاتی استاتیستا سراغ بیش از ۳۰۰ هزار کارمند از ۵۰ کشور رفته. این افراد در شرکتهای بزرگ چندملیتی با حداقل هزار نیروی کار فعالیت میکنن که توی دستکم دو قاره از شش منطقهی مهم دنیا حضور دارن.
کارکنان باید نظر میدادن که آیا حاضرن شرکتشون رو به دوستان یا اعضای خانواده معرفی کنن یا نه. همینطور باید شرکتها رو بر اساس معیارهایی مثل حقوق، امکان توسعه استعدادها و شرایط دورکاری ارزیابی میکردن.
نتیجهگیری جالب
از بین همهی دادهها و پاسخها، در نهایت ۸۵۰ شرکت از ۴۸ کشور وارد این فهرست شدن. نکتهی مهم اینه که دادههای جدیدتر و نظر کارمندای فعلی وزن بیشتری داشتن، پس نتیجهها خیلی به شرایط واقعی نزدیکه.
وقتی نگاه میکنیم میبینیم که کارمندا در شرکتهایی مثل مایکروسافت و گوگل احساس امنیت بیشتری دارن، چون علاوه بر حقوق مناسب، فرصت تجربهی ابزارهای تازه و رشد شغلی هم دارن. برای همینه که کارمندا مدت بیشتری توی این شرکتها میمونن و رضایت بالاتری دارن.
به گزارش راوی خبر، این رتبهبندی نشون میده که توی دنیای رقابتی امروز، صرفاً داشتن برند بزرگ مثل اپل کافی نیست، بلکه اهمیت داره که یه شرکت بتونه برای کارمنداش محیطی فراهم کنه که احساس ارزشمندی و رشد داشته باشن.